نوران وکیل > مقالات > حقوق تجارت > نمونه اظهارنامه با موضوع اعلام فسخ قرارداد(مبایعه نامه)
نمونه اظهارنامه با موضوع اعلام فسخ قرارداد مبایعه نامه

نمونه اظهارنامه با موضوع اعلام فسخ قرارداد(مبایعه نامه)

اظهارنامه فسخ قرارداد چه کاربردی دارد؟ مطابق قوانین موضوعه قرارداد را می توان به طور شفاهی (مثلا قرارداد کار موضوع ماده ۷ قانون کار) و یا به طور کتبی تنظیم کرد. اما در عصر مدرن کنونی که واژه اعتماد بسیار کمیاب شده است، قرارداد شفاهی ریسک بالای داشته و اثبات آن در مراجع قضایی اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار و هزینه بر خواهد بود. پس توصیه می‌شود هر نوع قرارداد را به صورت کتبی تنظیم کنید و در صورت امکان برای جلوگیری از مشکلات آتی قبل از امضای هر قراردادی با وکیل دادگستری مشورت شود. حال در این مختصر یک نمونه اظهارنامه جهت اعلام فسخ قرار داد(مبایعه نامه) را برای شما عزیزان قرار می‌دهیم. در ارتباط با همین موضوع مطالعه مقاله  فسخ قرارداد و مطالبه وجه خالی از لطف نیست.

مقالات مرتبط: مطالعه مقالات انتقال مال غیر و همچنین جرائم علیه مالکیت و اموال توصیه می‌شود.

لازم به ذکر است در هر قراردادی هریک از طرفین قرارداد یا یکی از آنها می تواند یک شرط فاسخ (فسخ کننده) در متن قرارداد قید کند. به این معنی که اگرطرف مقابل مثلا درپرداخت پول(ثمن) یا تعهد در تسلیم مبیع(ملک) یا به تعهدات ثبتی خود در انتقال مالکیت کوتاهی کند و یا با عدم رعایت یکی از شروط قرارداد به هر دلیل، باعث ایجاد خسارت به ذینفع گردد. با قید شرط فاسخ ، قرار داد خود به خود فسخ می شود و ذینفع می‌تواند با ارسال یک اظهارنامه رسمی طبق ماده ۱۵۶ آیین دادرسی مدنی قرارداد را مفسوخ( فسخ شده) اعلام کند و با ارسال این اظهارنامه، دلیل اثبات قصور طرف مقابل برای محاسبه خسارت‌های آتی را در مراجع قضایی به آسانی و نیز قانونی به دست آورد.

برای مطالعه بیشتر در مورد تعریف اظهارنامه یا فایده های اظهارنامه یا نمونه های بیشتر اظهارنامه تنظیم شده توسط موسسه نوران وکیل بر روی این مقاله کلیک کنید

 

 

نمونه اظهارنامه با موضوع اعلام فسخ قرارداد

اظهارکننده:……………….

اقامتگاه:شهرستان …………………..

کد ملی :……………………

مخاطب: ……………………

اقامتگاه: شهرستان ………………..

کدملی :………………………….

موضوع اظهارنامه: اعلام فسخ قرارداد (مبایعه نامه) شماره…….

با سلام و احترام

به استحضار می رساند، اینجانب …. استنادا به ماده ۱۵۶ قانون آیین دادرسی مدنی ، به مخاطب اقای ….. به طور رسمی موارد ذیل اعلام می گردد.

با عنایت به قرارداد( مبایعه نامه) شماره………. منعقد فی مابین ،” شما متعهد بودید که تا تاریخ…../…../…… مبلغ………………..ریال بابت ثمن معامله را در حساب اینجانب واریز کنید”  ” شما می بایست در تاریخ…../…../…../ملک مورد معامله را بنام اینجانب در دفتر خانه شماره……………انتقال دهید”

حال بعد از گذشت تاریخ تعیین شده در قرارداد و عدم وفای به عهد و تخلف از شرایط مورد توافق با توجه به شرط فاسخ مندرج در بند …..قرارداد که اعلام داشته( در صورت تخلف از شرایط مقرر در این قرار داد و عدم وفای به عهد قرار داد مورد نظر با ارسال اظهارنامه مفسوخ خواهد شد) به شما مخاطب محترم اعلام می شود که از ابتدای تاریخ ابلاغ این اظهارنامه مهلت………..روز اعطا می شود که به تعهدات خود عمل کنید که در غیر اینصورت بعد از پایان مهلت اعطایی فوق الذکر قرارداد شماره…. مفسوخ اعلام شده و تمام خسارت های حاصله از ابتدای ابلاغ این اظهارنامه بر عهده شما قرار خواهد گرفت .

 

مقاله مرتبط: همچنین در ارتباط با نمونه اظهارنامه, می‌توانید از نمونه لایحه دفاعیه و نمونه شکواییه نیز دیدن فرمایید.

 

*منابع و ماخذ*

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email